torsdag 2. oktober 2014

Bilder fra domkirkeodden på Hamar

Onsdag 1. oktober dro vi til domkirkeodden på Hamar og tok bilder av ruinene og litt som ligger rundt. Dette var en morsom tur hvor vi fikk brukt kunnskapene vi har fått om kamerainnstillinger og motiver.

Det første bildet jeg har valgt å ha med på bloggen er fra innsiden av domkirkeodden. Det er tatt ut av en gang og inn mot en annen gang. Bildet viser tydelige linjer både i muren, på gulvet og i inngangene selv. Jeg har redigert bildet ved at jeg rettet det opp. Jeg brukte innstillingen P på kameraet, hadde f. 5,6 og ISO 200.



Det andre bildet jeg ville ha med var av litt av ruinene. Jeg syntes dette bildet ligner litt på en foss. Vi ser mange fine linjer og buer i bildet. Jeg brukte kamerainnstilling S, brukte f. 7,1 og ISO 200.




Det siste bildet jeg skal blogge om er tatt utenfor ruinene. Det er et av husene som ligger utenfor domkirkeodden. Jeg fant også et tre som som passet nok så godt til fotografiet. Huset ligger langs Mjøsa. Jeg syntes det ble et koselig bilde. Jeg brukte kamerainnstilling P, f, 4,8 og ISO 200.

1 kommentar:

  1. Bildene dine med kommentarer er bra, godt jobbet. Men for meg i det første bilde er det litt uheldig med den himmelen, lyset, som kommer frem under den store bua. Jeg vet ikke hva du synes om det?

    SvarSlett