onsdag 4. februar 2015

Portrett

I denne perioden har vi jobbet med dyptrykk, med tema selvportrett. Det første jeg gjorde var å velge et bilde av meg selv som ikke var rett i front. Jeg valgte å ta et bilde hvor jeg ser litt på skrå fordi da blir nesen letter å lage pen. Bildet jeg valgte var dette:


Før jeg skreiv ut bildet valgte jeg å redigere det så det ble speilvendt for at de ferdige trykkene skulle bli riktige. Jeg beskar det speilvendte bilde og her er resultatet:


Det neste skrittet er å tape pleksiglasset på utskriften. Så er det bare å begynne å ripe inn motivet. 


Etter fire trykk, fikk jeg en stor ripe i ansiktet. Jeg prøvde å trykke ett trykk med denne ripen, med det ble ikke fint. Her er et bilde av trykket med ripen:


I stede for å lage mange trykk jeg ikke var fornøyd med så ripet jeg inn samme trykk på baksiden av pleksiglassplaten. Da ble trykket speilvendt, men det gjorde ikke noe. Jeg ble også mer fornøyd med øynene og kjedet på det speilvendte trykket. Slik ble resultatet:



Etter å ha laget en del trykk jeg ble fornøyd med valgte jeg å sette på passepartout. Det ene er et vanlig trykk og den andre er håndkalligrafert. Det ferdige resultatet ble dette:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar